Payment with Klarna Payment with Swish
Fri frakt vid köp över 999:- / Snabb leverans / Alltid säker betalning

Köpvillkor

1. Beställning

När  du  slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din   e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,   pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till.

2. Leverans

Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om   förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig  om  längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: .

2.1 Leveranstid :   

 Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om  förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om  längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: .

2.2 Leveranssätt :  

Vi skickar med Postnord , skickas vissa voror då till ombud.

2.3 Ej uthämtarde paket :

Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i minst 14 dagar Om du inte hämtar ut dina varor hos ombudet  eller vägrar att hämta ut 

Det kommer det att återsändas till oss. Vi kommer att debitera er 249 kr + moms för returfrakt, avgift och hantering. Gäller per paket.


3. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi   reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från   leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende   på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

4. Ångerrätt

Vid   köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars   ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har   beställt.

4.1. Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du  måste  meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss . I  ditt  meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret  samt  vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du   står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,   produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig   förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten   att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans   ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

4.2. Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter   som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats)  och  där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här

5. Reklamation och klagomål

Vi   besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle   produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi   oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att   kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

5.1. Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella   fel och defekt ska alltid reklameras till där du anger ditt namn, din   adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

  • Om   det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande   produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med   gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid   godkända reklamationer.

  • Vi förbehåller oss rätten att   neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i   enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer   följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

6. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi   accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av   omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa   omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,   myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare   tas inget ansvar för eventuella förändringar på   produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och   andra faktorer utanför vår kontroll.

7. Produktinformation

Vi   reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt   slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger   produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma   beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid   på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

8. Information om Cookies

Enligt   lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i   integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i   cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.   Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få  spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går  att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer   information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

9. Personuppgiftslagen

Vi   skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet   med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter   till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid   begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt   register.

10. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi   förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.   Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De   ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller  besök  på webbplatsen.

12. Tvist och lagval

I  tillfälle av att  tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden,  kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se.  För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online  via EU-kommissionens plattform  för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.